Tytuł projektu: AKADEMIA MŁODYCH W TARNAWATCE
Nazwa programu: Działanie 10.3 Kształcenie ogólne Priorytet X Lepsza edukacja, Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
Nr umowy o dofinansowanie: 117/FELU.10.03-IZ.00-0184/23 z dnia 2024-01-26.
Wartość projektu: 732 533,88 zł
Wartość dofinansowania: 656 396,38 zł
Wkład własny (rzeczowy): 76 137,50 zł
Termin realizacji: 2024-02-01 r. – 2026-06-30r.
Szkoły objęte wsparciem w ramach projektu:
SP w ramach Zespołu Szkół i Przedszkola w Tarnawatce
Działania realizowane w ramach projektu:
- doskonalenie zawodowe nauczycieli ze szkół objętych wsparciem (kursy i studia podyplomowe),
- zakup wyposażenia i doposażenie w pomoce pracowni i sal lekcyjnych wykorzystywanych w realizacji projektu,
- zajęcia rozwijające, wspierające i wyrównawcze oraz doradztwo zawodowe
Grupy docelowe:
- 298 uczniów (147 kobiet, 141 mężczyzn), w tym: min. 7 osób z niepełnosprawnościami)
- 31 nauczycieli (29 kobiet, 2 mężczyzn).
Cel projektu:
Celem Projektu jest wyższy poziom włączenia społecznego Uczniów oraz lepszy system kształcenia w SP Tarnawatka poprzez realizację kompleksowego PR w okresie 01.02.24-30.06.26 dzięki działaniom na rzecz edukacji włączającej Uczniów oraz rozwijania indywidualnego potencjału 298 (147K) Uczniów SP Tarnawatka i 31 Nauczycieli (2M).
Założone programy rozwojowe mają na celu kompleksowe i trwałe podniesienie jakości usług edukacyjnych oraz przygotowanie szkół/placówek do prowadzenia edukacji włączającej, skoncentrowanej na grupach uczniów, które najbardziej potrzebują wsparcia oraz stosującej zasady projektowania uniwersalnego w nauczaniu.
Efekty, rezultaty projektu:
- wzrost wiedzy, umiejętności i kwalifikacji uczniów, a w szczególności wzrost pomocy uczniom z dysfunkcjami oraz wspomaganie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego,
- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów,
- poprawa jakości kształcenia, co doprowadzi do lepszych wyników podczas egzaminów uczniów klas VIII,
- podnoszenie kompetencji nauczycieli, które powinno przełożyć się na lepsze nastawienie do pracy i większe zaangażowanie w realizację celów edukacyjnych szkoły,
- rozwój innowacyjnych metod nauczania,
- poprawa jakości kapitału ludzkiego w Regionie,
- podnoszenie standardów wyposażenia w nowoczesny sprzęt w szkołach,
- poprawa dostępności szkół.